Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

31.5.12

ΜΑΓΙΑ - ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ

Συνεχίζοντας το σχέδιο εργασίας για την ποίηση ασχοληθήκαμε με τη "Μάγια" του Ελύτη. 


1. Πάλι τα παιδιά "έπαιξαν" με τις εικόνες-λέξεις του ποιήματος μέσα από το κουτί του θησαυρού δημιουργώντας σχέσεις πριν ακούσουν το ήδη υπάρχον ποίημα. Έτσι βγήκε το επόμενο αριστούργημά τους. 




ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΤΟ ΦΩΤΕΙΝΟ ΑΣΤΕΡΙ

Είχα πάει στα βουνά.
Πήρανε φωτιά τα χέρια μου εκεί.
Έχτισα στην κορυφή τους ένα φτωχικό σπιτάκι.
Ήρθε ο χειμώνας και παίζαμε μαζί με την Πούλια.
Είδαμε 7  Μάγιες.
Η σοδειά μου πήρε χιόνι απ’ το χειμώνα.
Το χιόνι έπεσε και πάνω στα μαλλιά της Πούλιας.
Σταμάτησε πια να παίζει μαζί μου κι έφυγε.
Κι έμεινα μόνος.

1-3-12

2. Αυτή τη φορά όμως για να μη βαριούνται κινηθήκαμε διαφορετικά. Αφού το φτιάξανε το εικονοποιήσανε και φτιάξαμε ξεχωριστό βιβλιαράκι μόνο με αυτό το ποίημα.





3. Διαβάσαμε το ποίημα του Ελύτη.



Η  ΜΑΓΙΑ
Η Πούλια πόχει εφτά παιδιά
        μεσ’ απ’ τους ουρανούς περνά
Κάποτε λίγο σταματά
στο φτωχικό μου και κοιτά:

-Γεια σας τι κάνετε; Καλά;

-Καλά. Πώς είναι τα παιδιά;

- Τι να σας πω εκεί ψηλά
        τα τρώει τ’ αγιάζι κι η ερημιά

-Γι’ αυτό πικραίνεσαι Κυρά
        δε μου τα φέρνεις εδωνά;

-Ευχαριστώ μα ’ναι πολλά
        θα σου τη φάνε τη σοδειά

-Δώσε μου καν την πιο μικρή
        τη Μάγια  την αστραφτερή
-Πάρ’ τη λοιπόν κι έχε στο νου
        πως θα ’σαι ο άντρας τ’ ουρανού

Είπε. Και πριν βγάλω μιλιά
        μου την καρφώνει στα μαλλιά
Λάμπουνε γύρω τα βουνά
        τα χέρια μου βγάνουν φωτιά
Κι η Πούλια πόχει εφτά παιδιά
        φεύγει και μ’ αποχαιρετά.

Οδυσσέας Ελύτης
«Τα ρω του έρωτα»

 4. Το ακούσαμε μελοποιημένο από το Μίκη Θεοδωράκη με τη φωνή της Ντόρας Γιαννακοπούλου ("Μικρές Κυκλαδες"  Εδώ το ανέβασα με τη φωνή της Ζορμπαλά.).



 5. Τα παιδιά παρακολούθησαν μια σύντομη παρουσίαση διαφανειών πάλι με τη συνοδεία του τραγουδιού, διαβάζοντας παράλληλα και τους στίχους.

 6. Δραματοποιήσαμε το συγκεκριμένο τραγούδι. Τα παιδιά το ευχαριστήθηκαν ιδιαίτερα. Φρόντισα ώστε να περάσουν από όλους τους ρόλους.


7. Παρότι είχαμε ασχοληθεί σε άλλο σχέδιο εργασίας με το διάστημα, βρήκαμε ευκαιρία με αφορμή το ποίημα να ξαναθυμηθούμε το "Ηλιακό σύστημα", μιλήσαμε για την Πούλια και τον Αυγερινό και φτιάξαμε ένα επιτραπέζιο για τα μαθηματικά. Ο σκοπος ήταν να φτάσουν τα παιδιά από τη γη στο φεγγάρι  μετρώντας τα άστρα και χρησιμοποιώντας ένα ζάρι. Όλοι έπρεπε να φτάσουν στη σελήνη.


ΚΙΝΗΤΗ ΕΚΘΕΣΗ ΕΛΥΤΗ ΕΚΕΒΙ

Τις συγκεκριμένες εικόνες τις εκτύπωσα, τις πλαστικοποίησα και στόλισα την τάξη όσο καιρό ασχολούμασταν με τον Ελύτη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ