Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

27.3.13

ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΚΑΙ ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ

Ο "Ερωτόκριτος" του Κορνάρου είναι επίσης από τα αγαπημένα μου βιβλία. Όποτε ασχολούμαι με τον Θεόφιλο, ασχολούμαι και με τον Ερωτόκριτο και τη Αρετούσα.
 
 Έφτιαξα, λοιπόν, κι εγώ (σαν τη Μυρτώ) ένα κασελάκι που να θυμίζει λίγο του Θεόφιλου κι έβαλα μέσα διάφορα "καλούδια" και πάνω - πάνω έβαλα ένα από τα αγαπημένα βιβλία του ζωγράφου: τον "Ερωτόκριτο".

  • Τους διηγήθηκα την ιστορία και είδαμε πόσες φορές ο Θεόφιλος ζωγράφισε τον συγκεκριμένο πίνακα. Οι υποθέσεις δύο: α) ήταν από τα αγαπημένα του θέματα β) του  ζήταγαν συχνά να τον ζωγραφίσει διότι ήταν μια ιστορία που διαβάζονταν πολύ εκείνη την εποχή γ) μπορεί να το έφτιαχνε πολλές φορές για να το τελειοποιήσει, όπως ο Πικάσο τη "Γκουέρνικα".
  • Παρακολουθήσαμε μια μικρή παρουσίαση με έργα καλλιτεχνών (και του Θεόφιλου) που εμπνεύστηκαν από τον "Ερωτόκριτο".

ΘΕΟΦΙΛΟΣ
ΕΚΔΟΧΕΣ ΤΟΥ ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΡΕΤΟΥΣΑΣ









           "ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ" ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟΣ
      "ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ ΚΑΙ ΑΡΕΤΟΥΣΑ" ΜΠΟΣΤ   "ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ ΚΑΙ ΑΡΕΤΟΥΣΑ" ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ


                    "ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ"  ΜΠΟΣΤ                           "ΑΡΕΤΟΥΣΑ"  ΜΠΟΣΤ

  •  Φτιάξαμε την αφίσα του "Ερωτόκριτου" και λόγω μεγέθους είχαμε τη δυνατότητα να μελετήσουμε περισσότερες λεπτομέρειες, όπως την ανεμόσκαλα, το παγόνι, τα ρούχα, τη στασιοκινητική, τα κτίρια με την προοπτική και τα επίπεδα του έργου. Έχοντας μπροστά μας εκτυπωμένες κι άλλες εκδοχές του Θεόφιλου, βρήκαμε ομοιότητες και διαφορές.
  • Υπήρξε κι ένα έτοιμο σαν παιχνίδι-παζλ.

  •  Ζήτησα τα παιδιά να μου ζωγραφίσουν τον Ερωτόκριτο που τραγουδά στην Αρετούσα, όμως να διαλέξουν εκείνα ποιον καλλιτέχνη θέλουν να μιμηθούν. Οι περισσότεροι διάλεξαν τον Σαγκάλ, νομίζω, λόγω του ερωτικού στοιχείου (μεγάλος έρωτας για τη γυναίκα του Μπέλα). Ιδού κάποια έργα. Έχουν ενδιαφέρον λεπτομέρειες όπως το παγόνι, το μπαλκόνι, το καπέλο του Ερωτόκριτου, η προοπτική του κτιρίου, η Αρετούσα που είναι πιο ψηλά από εκείνον γιατί είναι πάνω στο μπαλκόνι, οι καρδιές εννοείται... κ.ά.



  • Τις διάφορες εκδοχές του "Ερωτόκριτου" του Θεόφιλου τις είχα κόψει κομμάτια και τα μπέρδεψα (χωρίς πίνακα αναφοράς). Ζήτησα σε κάθε ομαδούλα να φτιάξει τη δική της εκδοχή. Για μικρή βοήθεια, το κάθε έργο είχε από πίσω κι άλλο χρώμα αυτοκόλλητη βούλα.

 
  • Εκτός όμως από ζωγράφους και γλύπτες το έργο του κρητικού Βιντσέντζου Κορνάρου ενέπνευσε και πολλούς μουσικούς. Έτσι λοιπόν θα έχουμε τη χαρά και την ευτυχία να ακούμε διάφορες μουσικές εκδοχές του έργου. Εδώ σας τις ανεβάζω μαζεμένες.
Χάλαρης -  Ξυλούρης - Τα θλιβερά μαντάτα

Μαμαγκάκης (Κορνάρος ο Κατράκης!!!)
Μαυρουδής - Αλεξάνδρα - Ρωτόκριτος και Αρετούσα
Λουδοβίκος των Ανωγείων - Καλημέρη 
Το παράπονο της Αρετούσας
Ο "Ερωτόκριτος"  ερμηνευμένος μέσα από 77 καλλιτέχνες (τέλειο!!).


Συνεχίζεται...

26.3.13

ΘΕΟΦΙΛΟΣ Β'

Τι κι αν πέρασε η 25η Μαρτίου; 
  • Εμείς με αφορμή αυτή την επέτειο βρήκαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε για τις ντόπιες παραδοσιακές στολές αλλά και τις στολές ανά την Ελλάδα. (Υλικό και από Λος Νίνος  εδώ).
  • Επισκεφθήκαμε φωτογραφικά το Λαογραφικό Μουσείο Μυτιληνιών μέσα από το ιστολόγιο "Το μονοπάτι μας".  
  • Κυρίως όμως χρησιμοποιήσαμε πίνακες από τον αγαπημένο μας ζωγράφο το Θεόφιλο. 
  • Το υλικό που χρησιμοποίησα είναι το βιβλίο "Ο ζωγράφος Θεόφιλος"  αλλά και η ανάρτηση της Μυρτώς για το Θεόφιλοκαι τα φύλλα εργασίας  της Τάνιας  εδώ και εδώ.
  • Διαβάσαμε την ιστορία του Θεόφιλου και παρατηρήσαμε τα ταξίδια του στο χάρτη. Συγκρίναμε τις αποστάσεις.
  • Παρατηρήσαμε κάποιους πίνακες με διάφορες στολές και φτιάξαμε παζλ μερικούς, δίχως να βλέπουμε το πρωτότυπο. Ο στόχος ήταν να φτιάξουμε τη λέξη "Θεόφιλος" με κεφαλαία και πεζά αλλά και να συμπληρώσουμε τους αριθμούς 1-10 και 11-20.

  •  Πήραμε το έργο του Θεόφιλου όπου απεικονίζει το χωριό του, τη Βαρειά στη Μυτιλήνη. Με οδηγό τις ερωτήσεις από το βιβλίο της Τζαβάρα ("Διαδρομές στην τέχνη. Θεόφιλος Χατζημιχαήλ") αναλύσαμε τον πίνακα:
  • είπαμε τι βλέπουμε, 
  • βρήκαμε τα 3 επίπεδα του πίνακα  
  • μιλήσαμε για την προοπτική στη ζωγραφική (μάθαμε και "κόλπα" για να ζωγραφίζουμε μακρυά και κοντά τα ανθρωπάκια ή τα αντικείμενα στις ζωγραφιές μας)
  • αναφέραμε που θα ήθελε ο καθένας να ζωγραφίσει τον εαυτό του μέσα στον πίνακα
  • είπαμε τους ήχους που θα μπορούσαμε να ακούσουμε από τον συγκεκριμένο πίνακα 
  • σκεφτήκαμε αν αυτό το έργο θα άρεσε σε έναν κάτοικο της πόλης ή του χωριού 
  • απαντήσαμε τι θα προσθέταμε ή τι θα αφαιρούσαμε από τον πίνακα αν ήμασταν εμείς οι καλλιτέχνες.

     

    Εξαιρετικό υλικό για το Θεόφιλο (και όχι μόνο) σε βιβλίο με τη μορφή Pdf βρήκα και στο Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης του Δήμου Ροδίων (εξαιρετική συλλογή έργων τέχνης που αξίζει να επισκεφθείτε) εδώ. 
 Συνεχίζεται...

23.3.13

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΝΗΜΗΣ ΜΕ ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ

Τον τελευταίο καιρό κάνουμε κάποιες "επαναλήψεις" με παιχνίδια και εργασίες για να φρεσκάρουμε τις γνώσεις μας μέχρι στιγμής, σχετικά με τους καλλιτέχνες που γνωρίσαμε.


  • Έτσι βασισμένοι στο αλφαβητάρι τέχνης που έφτιαξα  εκτύπωσα κάποιους πίνακες και ζήτησα από τα παιδιά να βάλουν το σωστό όνομα στο σωστό πίνακα αφού ξαναξεφυλλίσαμε όλοι μαζί το αλφαβητάρι. Πήγε αρκετά καλά.


 
  • Στο "Περί... Νηπιαγωγών" είδα αυτή την ιδέα και  αποφάσισα να φτιάξω για το πρόγραμμα καλών τεχνών ένα  μέμορι έργων τέχνης, με έργα που δουλέψαμε εμείς μέσα στη χρονιά.





  •  Σημείωση: με "έκλεψαν" λίγο τα μικρά μου στο παιχνίδι, διότι ανακάλυψα πως φαινόντουσαν από πίσω οι πίνακες. Γι' αυτό αν τα εκτυπωσετε πριν τα πλαστικοποιήσετε, ή κολλήστε και ένα δεύτερο φύλλο χαρτί από πίσω ή κολλήστε τα πάνω σε χαρτόνι πρώτα.
  • Χρησιμοποίησα και κάποιο από το φοβερό υλικό που βρήκα στην πολύ καλή ανάρτηση της Μυρτώς στα "προσχολικά", για τους έλληνες ζωγράφους.

20.3.13

25 ΜΑΡΤΙΟΥ 1821 - ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

  • Ανεβάζω και κάποια φύλλα εργασίας που έφτιαξα διότι έχω μια ευαισθησία στο να γνωρίζουν τα παιδιά όχι μόνο τον εθνικό μας ύμνο αλλά και τους δημιουργούς του.



 

  •  Έφτιαξα και δύο φύλλα εργασίας ειδικά για τη Σάμο.

  • Ανεβάζω και τη φωτογραφία από φέσια που θα φτιάξουμε για τη γιορτή, όπου το κάθε παιδί θα μας παρουσιάσει με όποιο τρόπο εκείνο θέλει (προφορικά, με κολάζ, ζωγραφική, παρουσίαση στον υπολογιστή, θεατρικά κ.ά) τον ήρωα που του έτυχε.
 


19.3.13

ΤΟ ΜΠΙΝΓΚΟ ΤΟΥ 1821

Επειδή έχουν ανέβει πάρα πολύ ενδιαφέρουσες αναρτήσεις για το 1821 (όλες συγκεντρωμένες στο ιστολόγιο της Τάνιας εδώ) θα ανεβάσω ένα μπίνγκο που έφτιαξα που βοηθά τα παιδιά να ταυτίσουν τον ήρωα με το όνομά του αλλά καλούνται και να ψάξουν τον πίνακα αναφοράς για να το βρουν. Επιπλέον, λατρεύουμε τα μπίνγκο στην τάξη μου!





 
 

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ