Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο, οπαδός του ελευθερία, όχι αναρχία.

Μόνο δωρεάν υλικό και παρουσιάσεις, χωρίς εγγραφή. Σχόλια προαιρετικά αλλά επώνυμα! Απαραίτητη η αγάπη για τη διδασκαλία και τους μικρούς-μεγάλους ανθρώπους.

Καλή πλοήγηση!

Συνολικές προβολές σελίδας

21.11.13

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΜΕ ΑΓΓΕΙΑ





(Λύση: α,γ,β,δ)



Κάναμε με τα παιδιά χρονική σειραθέτηση των μορφών αγγειοπλαστικής και αγγειογραφίας (όπως και πέρσι) και ξαναχρησιμοποίησα το βιβλίο "Τα αγγεία και ο κόσμος τους", όπου βρήκαμε πολλές πληροφορίες και εικόνες.
Για τη χρονική σειραθέτηση αυτή τη φορά δουλέψαμε ανάποδα. Πρώτα έβαλαν στη σειρά τα αγγεία και μια που είχα από πέρσι έτοιμο τον πίνακα αναφοράς, είχαμε ανάποδα την κάρτα/λύση και έλεγξαν στο τέλος αν τα είχαν βάλει σωστά.



Ενώσαμε τις ονομασίες με τις τεχνοτροπίες αγγειογραφίας.





Ένα άλλο παιχνιδάκι που παίξαμε (με την προσφορά πάλι του μαγαζιού "Εν αρχή οινολόγος") ήταν να βάλουμε μαγνητικά αγγεία και πλέον να βρούμε μόνοι μας τις σωστές ονομασίες.



Ίσως καταντώ κουραστική που αναφέρω συνέχεια το χορηγό μας, όμως αν δεν ήταν αυτός και εγώ (ναι, κι εγώ θεωρώ τον εαυτό μου χορηγό!)  αυτό το πρόγραμμα δεν θα είχε αυτή την ποιότητα και τον πλούτο ερεθισμάτων. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα το υπέβαλα και στις χορηγίες του ιδρύματος Λάτση (που αφορούν τα νησιά) και δυστυχώς δεν πέρασε (ούτε ένα πρόγραμμα μουσειακής αγωγής!!). Πραγματικά ένιωσα απογοήτευση. Δεν ξέρω αν του χρόνου θα μπορέσω να διαθέσω το ίδιο χρηματικό ποσό για όποιο πρόγραμμα σκεφτώ. Φέτος δεν ζητήσαμε κυριολεκτικά τίποτε από τους γονείς και προσπαθούμε με ό,τι μπορεί να μας διαθέσει η σχολική επιτροπή και τα αποθέματά μας. 
Πάντως, όπως λέει κι ο σοφός λαός "Με ..... δε βάφονται αβγά!!!"


19.11.13

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΑΓΓΕΙΑ

Το φύλλο αυτό εκτός από πίνακα αναφοράς, το επανεκτύπωσα κι έκοψα τα καρτελάκια και τα ονόματα ξεχωριστά, ώστε αν θέλουν να ενώσουν τη σωστή εικόνα με το σωστό όνομα.(Έχω κάνει ένα μικρό λάθος στον πίνακα: είναι τεχνοτροπίες αγγειογραφίας και όχι αγγειοπλαστικής).



Με τη βοήθεια του παραπάνω πίνακα αναφοράς τα νήπια κόβουν και κολλούν τα σωστά μέρη του αγγείου.






 












18.11.13

ΑΡΧΑΙΑ ΑΓΓΕΙΑ - ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ

Απόγευμα αυτή την εβδομάδα. Θα ασχοληθούμε ενδελεχώς με τα αρχαία αγγεία, τη χρήση και την ονομασία τους.
Μιλήσαμε για τη χρήση τους. Βασίστηκα κυρίως στο υλικό (μπορείτε να το κατεβάσετε δωρεάν) του μουσείου κυκλαδικής τέχνης που βρήκα εδώ.
Αφού μάθαμε για τον πηλό και τον αγγειοπλάστη (είδαμε προσωπικά βίντεο και εικόνες από τους ντόπιους αγγειοπλάστες στις Μανωλάτες Σάμου) ώρα να δούμε σε λειτουργία ένα Κεραμεικό αγγείο, τον πύραυνο, το αρχαίο "μαγκάλι/ φουφού/ χύτρα" το οποίο όμως το χρησιμοποιούσαν και για μαγείρεμα. Ο σύγχρονος πύραυνος χρησιμοποιείται για να αρωματίζουμε το χώρο με αιθέρια έλαια. Εμείς αρωματίσαμε την τάξη μας. Μάλιστα το έλαιο που έφερα είπαμε πως οι αρχαίοι θα το έβαζαν σε αγγείο αλάβαστρο.




Γίναμε και εμείς μικροί αγγειοπλάστες. Για αρχή φτιάξαμε μαγνητικούς διακοσμητικούς στάμνους. Γίναμε αγγειογράφοι γεωμετρικών, μελανόμορφων και μελαμβαφών (μαύρων) αγγείων. Είδαμε τα διάφορα γεωμετρικά σχέδια σε διάφορα αγγεία (θυμηθήκαμε κι αυτά που συναντήσαμε στο αρχαιολογικό μουσείο Πυθαγορείου) και μάθαμε το μαίανδρο. Προσπαθήσαμε να τον αναπαραστήσουμε στους στάμνους και στους αμφορείς μας.






Προσπαθήσαμε να φτιάξουμε και τα στόμια των αγγείων που βλέπαμε. Όταν στεγνώσουν καλά θα τα διακοσμήσουμε.



Ήδη ξέρουμε από την επίσκεψη στο μουσείο, κάποιες ονομασίες αγγείων και τη χρήση τους, όπως την οινοχόη, την υδρία, τον αμφορέα, τη λήκυθο, τον κάνθαρο, την πυξίδα, το αλάβαστρο και τον οξυπύθμενο αμφορέα. Αρχίσαμε να εισάγουμε κι άλλες εικόνες, ονομασίες και χρήσεις. Θα μας βοηθούν τα παρακάτω.

Οι πρώτες τρεις εικόνες λειτουργούν ως πίνακες αναφοράς.

 

Κόβετε τις εικόνες (και αν θέλετε και τα ονόματα, αλλιώς χρησιμοποιείτε τα καρτελάκια από το τελευταίο φύλλο) και ζητάτε από τα παιδιά να ενώσουν το σωστό αγγείο με τη σκιά του. Επίσης μπορούν να ενώσουν τη σωστή σκιά με το σωστό όνομα - καρτελάκι.







Τις εικόνες και τις πληροφορίες για τα αγγεία τις βρήκα εδώ και εδώ.




 

.

.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ